Мобилните оператори стават все по-нагли в издевателствата над своите клиенти. КЗП алармира за фрапантни случаи, в които, меко казано, те продължават да прилагат „нелоялни търговски практики“, въпреки поетите ангажименти за премахването им. Така например продължава да се възпрепятстват законните права на потребителите да прекратят договорите си по указания в него ред.
КЗП разказва скандален случай на непрофесионални действия на служители на „Йеттел България“. Проверка на комисията е установила, че компанията е предоставило невярна и подвеждаща информация на наследниците на починал абонат за размера на дължимите по договора суми. При посещението си в търговския обект на оператора с цел да прекратят договора по указания в него ред, наследниците поискали информация за размера на задълженията, като вместо за реалната стойност, служителите на оператора ги информирали, че задълженията по договора са на стойност 312.43 лв.
Потребителите заплатили въпросната сума, въпреки липсата на информация за нейния произход, след което се обърнали към КЗП за съдействие. В крайна сметка, в хода на извършената от КЗП проверка е установено, че реалното задължение по договора е било с 252.36 лв. по-малко от посоченото от оператора.
Най-скандалното в случая е, че освен всичко друго, от страна на оператора била начислена и неустойка за предсрочно прекратяване на договора, сякаш абонатът е виновен, че е починал и няма да има възможност да изпълни договора. Случаят е от февруари тази година, което по никакъв начин не кореспондира с публично заявените от „Йеттел България“ намерения за ангажираност към разрешаването на потребителските проблеми, каквито нееднократно бяха декларирани от негови представители от началото на 2025 г., включително и чрез публикации в медиите, посочват от КЗП.
СЪДЕБНИ БИТКИ
Реклама
Припомняме, че от 5 януари „Йеттел“ вдигна едностранно цените по действащите договори с клиентите си с 2-3 лв. месечно заради подобрена, но непоискана услуга. КЗП забрани това повишение, което бе атакувано от телекома в съда.
Софийският административен съд взе решение в полза на Yettel като спря незабавното изпълнение на заповедта на КЗП, но не и самата заповед. В четвъртък обаче стана ясно, че Върховният административен съд е отхвърлил решението на първата съдебна инстанция и е подкрепил незабавното изпълнение на заповедта на КЗП, с която се зaбpaнявa компанията да вдига месечните такси на aбoнaтитe си.
Върховният административен съд потвърди по-рано и предварителното изпълнение на заповедта на председателя на КЗП, с която на “Виваком България” бе забранено да индексира цените на месечните такси от началото на февруари.
Засега решенията на ВАС са само във връзка с незабавното изпълнение на заповедите на КЗП. Предстои разглеждане на жалбите срещу самата заповед, но според ВАС тя трябва да се изпълни, тъй като защитава особено важен обществен интерес и няма да допусне нелоялни търговски практики, които могат да увредят значителен брой потребители.
Казусът с „Йеттел“ е по-заплетен, защото се оказва, че заповедта на КЗП за забрана за едностранно вдигане на цените, е от 10 януари, докато новите са влезли в сила от 5 януари. Според коментар на юристите на компанията, цитирани от „Медиапул“, при това положение заповедта за незабавното спиране на увеличението на цените се отнася за бъдещи промени, но не и за направени вече.
От „Виваком“ още не са казали дали ще върнат старите абонаментни планове.
ЙЕТТЕЛ-еврейска дума
на иврит Йеттел =СГРАБВЧВАМ,СТИСКАМ здраво с нокти,ВПИВАМ нокти
Сами се сещайте КОИ дйржат YETTEL
Битови сметки на починали длъжници СА ЗА СМЕТКА НА СОБСТВЕНИЦИТЕ НА КОМПАНИЯТА, КОЯТО ИЗДАВА СМЕТКИТЕ И НЕ ПОДЛЕЖАТ НА СЪБИРАНЕ И НЕ СА ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА РОДНИНИТЕ НА ПОЧИНАЛИЯ! Ако компаниите издаващи битовите сметки толкова много държат да си ги възстановяват, да отидат до гробищата и лично да си изискат изплащането на сметките им от починалите длъжници! При бързи, средни и бавни кредити, зависи как се сключен договора за кредита. Ако кредита е сключен без гарант или т.нар. поръчител, единствения, който е длъжен да изплаща кредита е лицето което го е взело! Във всички случаи с индивидуални кредити, роднините не могат да бъдат държани отговорни и да се изисква от тях да изплащат задължения на починалите им роднини! Друг е въпроса, ако за кредита има един или повече гаранти или т.нар. поръчители, които се задължават , че в случай на не плащане на въпросния кредит, те ще го доизплатят. Тогава задължението за доплащането на кредита се прехвърля на гаранта или т.нар. поръчител и той се задължава да доизплати кредита на нередовния кредитполучател!
Друг е случаи с починали купувачи на жилища, които не са успяли да ги доизплатят има два варианта. Първи, ако някой от наследниците пожелае да продължава да изплаща месечните вноски и да доизплати имота, той му се прехвърля, като на нов собственик-длъжник, но ако няма желаещи за доизплащане, се прави калкулация, от изплатената до кончината на платеца сума се приспада сумата за възстановяване на имота във вида в който първоначално е продаден, а останалата сума, ако има такава се възстановява на наследниците, а имота се връща на компанията, която го продава!