Червен резил: Телевизията на БСП кацна в черния списък на НАП

0 7 543

Страшен резил вляво – телевизията на БСП, която от дълго време вече не излъчва, попадна в черния списък на НАП. В него са онези фирми, които от дълго време отказват да си платят задълженията – данъци, осигуровки и ДДС, съобщи „Уикенд“.

Партийната фирма, наречена „Българска свободна медия”, която стои зад телевизията, към тези дни дължи 344 195 лева. Сумата ежедневно се променя с лихвите, които се трупат.

БСП вероятно ще използва всякакви юридически хватки, за да не плати тези пари, макар че около Корнелия олигарси бол, които имат финансовия ресурс да помогнат за излизане от кризисната ситуация. Още повече че самата телевизия от година вече не излъчва.

Тя е спряна уж за кратко през април 2023 г. Корнелия Нинова тогава се кълнеше, че спирането е временно, само докато се пренесе техниката в нов офис. Очаквано, нищо подобно не се случи. Сега, преди няколко седмици, малцината останали служители в медията са привикани на „Позитано” 20, където им е съобщено, че трябва да си търсят ново препитание.

Реклама

Репортери и оператори от БСП-телевизията и досега се оплакват, че имат да вземат стотици хиляди левове. Другарите от партийната централа обаче забравили да внасят редовно дори и осигуровките на щатните си пропагандатори. Нищо че те всеотдайно хвалят непогрешимостта на лидера Корнелия Нинова и яростно да защитават наредената от Владимир Путин война срещу Украйна. Проблеми има и със сметките за ток, наем или други консумативи. Според последния си финансов отчет, червената телевизия има още над милион и половина неплатени сметки. Извън данъците.

Членове на червеното ръководство коментираха, че съдбата на БСТВ е била ясна още при нейното създаване. Всяка електронна медия обичайно се издържа от реклами. За да ги има тях обаче, е нужно някой и да те гледа, подхвърлят опоненти на червената идея.

Кабеларката на БСП, която се разпространява в цялата страна, се радва на едва няколко хиляди души ежедневна аудитория на възраст 75+, категорични са запознати. По-висока гледаемост имат регионалните телевизии. По време на съществуването си червената медия събира едва стотина хиляди лева от реклами. Голяма част от тях са платени от БСП в предизборните кампании, обясняват запознати. Подобни са постъпленията и предходните години. Затова пък разходи са колосални – между 2 и 3 милиона лева годишно. Те се покриват от партийната субсидия на БСП.

По времето, когато БСП е сред водещите партии в страната, има откъде да намира пари, понеже прибира милиони левове субсидия от бюджета. Тогава и издръжката на собствена телевизия не е била проблем, припомнят си с носталгия активисти. Известно е обаче, че БСП отдавна не е в тази силна роля, а електоратът ѝ се топи като лански сняг.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.