Заради започващия строеж на метрото през столичните квартали „Гео Милев“ и „Слатина“ от полунощ на 27 срещу 28 януари се затварят за движение на автомобили три участъка на ул. „Гео Милев“, която е една от основните връзки в тази част на София. На три от ключовите кръстовища по ул. „Гео Милев“ предстои да се изградят станции от шесткилометровото продължение на третия метродиаметър. Той ще свърже „Орлов мост“ с Военна академия, ще продължи през „Гео Милев“ и „Слатина“ и през зала „Арена София“ ще достигне до бул. „Цариградско шосе“ при търговския комплекс.
Предстоящите транспортни промени предизвикват опасения сред живеещите в „Гео Милев“ и „Слатина“, че предстоят около 2 години и половина сериозни задръствания и постоянно тапи. Преди дни кметът на район „Слатина“ Георги Илиев поясни как ще се промени автомобилното движение в зоната на строителството и публикува бъдещия маршрут на автобус №9, който свързва „Гео Милев“ и „Слатина“ с центъра, предаде „Сега”.
От края на януари вместо по „Гео Милев“, №9 ще прави обход по бул. „Шипченски проход“, като ще използва спирките на трамваи 20 и 22. Предвиждат се и още три нови/временни спирки: една на бул. „Шипченски проход“ в близост до бул. „Михай Еминеску“ (на тротоара пред църквата) и две огледално на ул. „Иван Димитров – Куклата“ (на схемата).
Живеещите в „Гео Милев“ и „Слатина“ питат дали трите възлови кръстовища по ул. „Гео Милев“ ще затворят едновременно и ще се направи ли нещо за подобряване на пропускливостта на съседните улици, които се очаква да посрещнат бъдещия трафик. От строителната компания „Трейс Груп Холд“, която ще строи трите станции в „Слатина“, съобщиха за „Сега“, че на трите кръстовища ще се работи едновременно, но в нито един момент не се предвижда те да бъдат изцяло затворени.
„Предвижда се частично затваряне на ул.“Гео Милев“ само в участъците, където са ситуирани трите метростанции. Кръстовищата няма да се затварят напълно. Зоната за изграждане на Метростанция 1, която се намира в близост до 31-во училище, е 220 м. На кръстовището на бул. “Ситняково“ и ул. “Гео Милев” ще бъде затворен само десния завой на бул. „Ситняково“ към ул. “Гео Милев” за движението в посока от телевизионната кула към гара Подуяне и левият завой по бул.“Ситняково” към ул. „Гео Милев“ за движението в посока от гара Подуяне към телевизионната кула.
Подлезът няма да бъде затворен през целия период на строителството. Улиците, излизащи на ул. “Гео Милев” в зоната на метростанцията, ще бъдат тупик за срока на строителство – ул. “Голаш”, ул. “Новооткрита”, ул. “Сирак Скитник” и ул. “Съединение”, се казва в съобщението на фирмата.
Метростанция 2 се намира преди кръстовището с ул. ‘Николай Коперник“, в близост до 93-то училище, посочват от „Трейс Холд Груп“. „Затворената зона от ул.“Гео Милев“ ще е 170 м. За движението по “Гео Милев“ в посока от бул. „Шипченски проход“ към зала „Универсиада“ ще бъде затворен левият завой към ул.„Гео Милев“, а за движението от зала „Универсиада“ към бул. „Шипченски проход“ ще бъде затворен десният завой към ул. „Гео Милев“. Ул. „Елисавета Багряна“, излизаща на „Гео Милев“, ще бъде тупик за срока на строителството“, става ясно от поясненията за метростанция 2.
Станция 3 ще се намира в близост до сладкарница „Неделя“, до кръстовището с ул.“Слатинска“, продължават от фирмата. „Затвореният участък от ул.“Гео Милев“ ще бъде 180 м. На кръстовището няма да е позволен ляв завой към ул. „Гео Милев“, за движещите се в посока от бул. „Шипченски проход“ към 157-а гимназия с изучаване на чужд език, както и десен завой към ул. „Гео Милев“, за движещите се в посока от 157-а гимназия към бул. „Шипченски проход“.
В участъка на Метростанция 3 ул. „Циклама“ще бъде тупик откъм сладкарница „Неделя“. Останалите улици в квартал „Слатина“, извън гореизброените, няма да бъдат затворени за движение. Градският транспорт се измества по бул. “Шипченски проход“, завършва съобщението на „Трейс Холд Груп“.
Кметът на „Слатина“ Георги Илиев съобщи още за „Сега“, че след началото на строителството той и екипът му ще наблюдават трафика и ще се обсъждат допълнителни мерки за неговото облекчаване.
„С оглед съвместната работа между Столична община, район „Слатина“, „Метрополитен“ ЕАД и фирмата- изпълнител на проекта може да се наложат допълнителни промени, за които също ще подадем информация“, коментира той.