ПРЕДИЗБОРНО ГУШЕНЕ: АПИ пусна „златен ремонт“ на Дунав мост – 20 млн. лева за 1 км

0 8 893

Шофьорите, пътуващи от и към Румъния, ще трябва да се подготвят за дълги опашки и големи закъснения, защото скоро, точно преди изборите, ще започне прескъп ремонт на първия мост над Дунав – между Русе и Гюргево.

Агенция „Пътна инфраструктура“ – под шапката на МРРБ и пробития министър Андрей Цеков, обяви, че търси изпълнител за строително-монтажните дейности.

„Санирането“ ще продължи 2 години (730 дни) и ще струва  20 895 000 лв. без ДДС, като тази стойност е само индикативна и е възможно да бъде превишена, признават от АПИ. Трасето на Дунав мост на българска територия е с обща дължина 1,057 км. С други думи планираният ремонт ще е „златен“ – цената излиза над 20 млн. лв. за километър.

Пътната агенция обяснява, че досега капитален ремонт на важната пътна връзка изобщо не е бил правен. Имало е само „кърпежи“ – преди почти четвърт век (над 22 години) е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. са били подменени хидроизолацията и асфалтовата настилка, уточни „Сега“.

Сега се предвижда пълно саниране на съоръжението – подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови предпазни огради, ограничителни системи, маркировка и т. н.

Реклама

Само преди седмица стана тежък инцидент, който показа, че мостът Русе-Гюргево е в критично състояние. Парче метал от парапет се откърти, проби резервоара на преминаващ тир, предизвика разлив и мостът остана блокиран дълги часове.

След този случай шефът на АПИ Ясен Йорданов съобщи, че съвсем скоро ще бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на първия Дунав мост. Ще е много интересна фирмата-победител и дали случайно няма да е от кръга около Андрей Цеков, коментира запознат с драмите пред Narod.bg.

Пътната агенция очевидно бърза, защото е дала съвсем кратък срок на кандидатите да подадат документи за участие – до 28 септември.

Без затваряне

Въпреки че предстоят тежки ремонти работи, мостът няма да бъде напълно затварян и ще продължи да обслужва трафика, но с ограничения. „Едно от изискванията към бъдещия изпълнител е така да организира работата, че движението да се осъществява в едното платно“, посочват от АПИ в съобщение до медиите.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.