Британци съсипаха ГЕРБ: Магистралите на Бойко са най-опасните пътища в Европа

1 27 769

България е с най-опасните пътища за шофиране на тежкотоварни автомобили в Европа, според проучване на британска компания за технологии и логистика, цитирано от БНТ. Не е нужно да напомняме, че през последните 12 години в ГЕРБ пълниха шкафчета и чекмеджета именно със строителството на пътища…

Международните шофьори се оплакват от разбитите пътища, километричните опашки по границите, липсата на места за почивка и системното нарушаване на правилата за движение, които често водят до инциденти с фатални последици.

„Дунав мост“ при Русе е сред най-рисковите участъци за водачите на тирове. Стоян Георгиев е зад волана вече 25 години, но продължава да е нащрек, когато стигне българо-румънската граница.

В Румъния си оправиха пътищата, по-главните пътища, а по нашите пътища с 50 не мога да карам“, казва шофьорът Стоян Георгиев.

„Много дупки, вижда се, че е асфалтирано, пък в следващия момент е хлъзгаво при малко дъжд, да не говорим, ако има заледяване“, допълва колегата му Красимир Анков.

Рисковите ситуации на пътя са всекидневие.

Реклама

„Наскоро имах катастрофа, защото едни хора бяха решили да запълват дупки на обяд, на булевард „България“. Един колега пред мен му беше изгаснал буса и аз докато го видя и го ударих“, разказва Димитър Касабов.

Действително в България се случват доста произшествия с товарни автомобили. По-голямата част на пътищата в България както и на този, на който се намираме в момента – Русе-Велико Търново, е с две ленти за движение, тоест една в посока.

Има големи наклони на изкачване, на спускане, лоши условия на движение, което предизвиква водачите на тежкотоварни превозни средства да предприемат маневри, свързани с изпреварване, навлизане в насрещната лента за движение“, обясни автоекспертът Свилен Костадинов.

Затова експертите препоръчват ограниченията за автомобили и камиони в конкретна отсечка да бъдат различни.

„При спускане на този вид композиции 50 км е добре да се спускат, за да може да предприемат спиране. Да не се увеличава скоростта, особено когато са натоварени, но този вид ограничение пък е прекалено малък за водачите на леки автомобили и мотоциклетите“, смята Костадинов.

През миналата година в Русенска област е имало 1057 пътнотранспортни произшествия. Загиналите са 29, а ранените – 455 души.

1 Коментар
  1. U.N.C.L.E SAM казва

    БГ пътища се съсипват/разрушават от ТУРСКИте ТИРове
    100.000 бр и повечеТУРСКИ ТИР прамят по десетки курсове годишно през БТ границя и заради крадливия тъпан БОКО ТУРСКИте ТИРаджии плащат 2,5 ПЪТИ по малко ТАКСА за същото разстояние в Сърбия и Хърватия
    Тоес Боко мафиота краде от БГ хазна и залъка на бедните зя да храни Турските ГИРаджии ,турски спед.фирми и турска икономика
    Ро изчикления БОКО е кпестявал над 100 МИЛИОНО евра тя турците годишна умножена по 12 год на власт ето ти 1,2 МИЛИАРДА Евра (ЦЯЛА магистралa до Варна)

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.