НА СЪД! 300 млн. изплатени по криминалните инхаус схеми на ГЕРБ за АМ „Хемус“

0 15 157

Бившият регионален министър Гроздан Караджов хвърли истинска бомба – 300 млн. лв. са били изплатени по незаконните инхаус процедури на ГЕРБ за магистралите „Хемус“ и „Ботевград – Видин“, без да са приключили необходимите проверки на пътищата, предаде БНТ.

„Забавянето на инхаус процедурите се дължи на липсата на финансиране през първите седем месеца на годината. Не е вярно, че тези пари са искани, не е вярно и че не са дадени.

Тогава спорът се състоеше в това, че финансовият министър обеща при актуализацията да се възстанови някаква сума от бюджета, която да отиде за строителството на „Хемус“ и на „Ботевград – Видин“.

Караджов заяви, че като министър не е изплатил нито една стотинка по тези процедури заради разкритията за изнасяне на пари в сакове, и грабежи и е въпрос на принцип да не се дават пари, докато не се намери политическото и юридическото решение на проблема.

Реклама

„В момента принципите са загърбени и парите са разплатени. Предполагам, че е намерен някакъв законов начин това да се случи. Парадоксът е, че през 2021 г. под председателството на тогавашния правосъден министър Иван Демерджиев се сформира работна група, която обявява тези процедури за незаконни.

С едната си ръка навремето си разписал, че това са незаконни процедури и ти си длъжен да ги санкционираш с акт на НС, само че такова нещо не беше внесено, внесена беше някаква глупост за търпимостта“, коментира той.

По думите му са извършвани основни ремонти под прикритието на текущи, а работната група, назначена от служебния премиер Стефан Янев така се е провалила и така и не е написала на кого какво трябва да се плати. Сега Министерският съвет е взел решение да се плати частично на всяка от фирмите, без да се извършат необходимите проверки, каза още Караджов.

„Когато аз бях министър, за магистрали нямаше пари, такова беше решението на тогавашния финансов министър Асен Василев.

Регионалното министерство бе оставено без нито една стотинка за работа по магистралите „Хемус“ и отсечките по магистралата Ботевград – Видин. За останалите пътища имаше достатъчно пари и за поддръжката, и за строителство“, коментира той.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.