УМИСЪЛ: ГЕРБ планирали кражбата на 40 милиона от АМ „Тракия” (РАЗКРИТИЯ)

0 8 155

Започвам да си мисля, че още при самото възлагане на изграждането на лот 3 на магистрала „Тракия“ е било замислено в него да се полага по-тънък слой асфалт от нормите.

Това заяви днес пред БНТ служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков.

Както е известно, проверка установи, че там настилката е с между 2 и 3 см по-тънка от минималното изискване, което в пари бе изчислено на над 40 милиона лева щета. Подобни проблеми, но в по-малка степен има и на лот 2 на магистралата. И двата лота са строени по време на управлението на ГЕРБ.

„Участъкът Нова Загора – Ямбол е по-сложен като релеф, но въпреки това неговата цена е по-ниска, отколкото за участъка Стара Загора – Нова Загора“, обясни Шишков. Той подчерта, че в момента именно настилката на по-евтината част от магистрала е в по-тежко състояние.

Шишков обясни, че не може само фирмите да се държат отговорни за лошото качество на ремонтите, като често проблемът е във възложителите – държавата и общините. „Фирмите са заложници на държавата и общините“, обобщи той.

Реклама

Министърът изрази и притеснение, че заради проблемите с качеството на ремонтите в центъра на София може да се наложи общината да връща пари, тъй като основната част от тях се финансират по програма „Региони в растеж“.

В отговор на въпрос Иван Шишков каза, че до десетина дни ще е готов анализът на ремонтите, за които строителните фирми си искат парите, а държавата вече няколко месеца не им ги дава.

След това парламентът ще трябва да намери нужните средства за разплащане. За него е било грешка, че 50% от сумите вече са били платени на всички фирми. „Не знам юридически дали при това положение няма да трябва да се издължат и целите суми на всички“, поясни притесненията си министърът.

В отговор на въпрос Иван Шишков обяви, че в момента вече се сключват договорите за зимното поддържане на пътищата, което е гарантирано.

Той допълни още, че МРРБ има намерение да обяви конкурси за текущи и основни ремонти на пътищата за следващите три години. До момента не е имало такова разделение на поръчките, поясни Шишков.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.