НАГЛОСТ: За „довиждане“ кабинетът „Петков“ извади компрометирани говорители

0 2 142

След като вчера провалилото се правителство прехвърли отговорността си за неизплатените обществени поръчки за строителните фирми към АПИ, днес Кирил Петков извади на извънреден брифинг в Министерски съвет едни от най-компрометираните фигури, които да продължат да обвиняват АПИ и строителните фирми.

„Не е ясно кой ще поддържа пътищата в следващите 6 до 7 месеца, тъй като това е нужното време, в което да се проведат нови обществени поръчки, след като  вчера стана ясно, че АПИ едностранно е прекратила новите договори за поддръжка и ремонт на пътищата“. Това обвинение отправиха на извънреден брифинг зам.-министрите на финансите и на регионалното развитие Андрей Цеков и Ивайло Стайков, и Настимир Ананиев – председател на парламентарната Комисия по регионална политика.

Нека поясним за широката публика, че това са възможно най-неудачните лица, които могат и имат право да говорят против пътните строители, тъй като са водени преди всичко от реваншистки намерения.

Ивайло Стайков като заместник-министър на МРРБ е назначен от Кирил Петков. От биографията му обаче се крие, че е бивш служител на Красьо Черния – известен рекетьор с лоби в съдебната власт. Стайков има лобистки интереси да напада определи фирми от бранша.

Заместник-министърът на финансите Андрей Цеков пък е изгонен от строителния бизнес, на който сега си отмъщава.

Реклама

И двамата отново лобират за нови комисии, чиято единствена цел е да рекетират бизнеса и да плащат само на приближени фирми.

Важно е да се отбележи, че протестът на Камарата на строителите в България, които днес изкара всички свои членуващи фирми на протест, има пълните основания за него, както и пълната подкрепа на четирите работодателски и бизнес организации, обединени в АОБР.

Нека напомним, че вчера АОБР излезе с отворено писмо в защита на пътищарите. „Както много икономически сектори у нас, и строителният бранш вече повече от година се намира в изключително тежко положение, провокирано от непрекъснато повишаващи се цени на материали и суровини, забавени разплащания на вече извършени дейности и практически стопиран инвестиционен процес в областта на строителството, в т.ч. и на пътното строителство. Голяма част от предприятията в сектора са на ръба на оцеляването, което поставя под риск хиляди работни места“, съобщават в позиция до медиите от Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР).

Никоя друга сериозна организация или експерти досега не са потвърдили тезата на посочените по-горе лица Стайков и Цеков.

Днес от 9 да 11 ч. Браншовата камара „Пътища“ Камара на строителите затварят основни пътни артерии в цялата страна заради неизплатени задължения за извършени дейности и липсата на индексация по договорите за строителство.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.