Скандалът със записа на премиера Кирил Петков, който посочва вратата на превозвачите, е грижливо подготвен от опозицията и изпълнен от приближени до ГЕРБ бизнесмени.
Въпреки че на преден план излезе бойната перничанка Магдалена Милтенова, в основата на подривната акция е бил най-могъщият човек в сектора – Илиян Филипов, един от съсобствениците на компанията ПИМК.
Пловдивчанинът, прочул се и строителство на влязъл директно с бутонките на премиера Петков по време на срещата в Министерски съвет. Точно Филипов, известен под тепетата с безпардонното си поведение, прекъсвал и изнервял на няколко пъти умишлено възпитаника на Харвард. Теми на спора бяха и продължават да са компенсации заради високите цени на горивата и евентуален мораториум върху тол таксите, научи „Галерия“.
В края на записа мъжкият глас отговаря: „Повярвайте ми, ако не искате да ме слушате, вратата е там. Ето я. Зад вас. Аз решавам тук какво ще говоря и как ще говоря“. Думите явно са на премиера Кирил Петков и той не отрече.
„Мога да кажа, че на няколко пъти превозвачите прекъснаха министър-председателя, който се опитваше да им каже нещо, но това те го изтълкуваха като покана да си ходят и си тръгнаха“, заяви регионалният министър Гроздан Караджов на излизане.
„Буквално бяхме изгонени от премиера. Той ни посочи вратата и каза: „В тази зала аз ще говоря, аз определям какво да се говори, ако не ви харесва – вратата е зад вас“. Не мога да ви кажа кой е направил записа, но който и да го е направил, искрено му благодаря“, заяви председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова.
„Наличието на запис навежда на мисълта, че е търсен конфликт. Кабинетът категорично не търси конфликт. Доказателството е именно инициирането на поредици от разговори с бранша. За съжаление, на срещата диалог не беше намерен с част от представителите от сектора“, отговориха в съобщение на МС.
Атаката на Филипов, продължена от Милтенова, беше продължена с ново интервю на бойната дама. Тя обяви пред телевизиите, че премиерът започнал да обяснява за тортите на жена си, а не и за проблемите им.
Всъщност записване и пускане по медиите. Филипов не е случаен човек. ПИМК минава за най-големият превозвач у нас с хиляди камиони, фирмата развива и сериозен строителен бизнес. Империята се разрасна по времето на ГЕРБ, като приходите за 2020 година минаха 300 милиона лева. Филипов се прочу като пръв борец срещу пакета „Макрон“ за международни превози. Камиони на фирмата се оказаха на ферибота край Корфу, който изгоря.
Но поиска ли шефът на ПИМК нещо от държавата, особено в Пловдив, веднага го получава. Така например липсата на шофьори беше прескочена елегантно с взимането от държавата на цял жп терминал в индустриалната зона на Пловдив срещу повече от изгодни условия за наем. Така компанията на Филипов качва директно товарите на влаковете.
Като строител на стадиона на „Ботев“ активният борец срещу Кирил Петков няколко пъти разиграваше театър със спиране на строежа, а феновете по команда се появяваха на протест пред общината. Кмет и съветници си чупеха краката да намерят отнякъде пари, като последния път лично Бойко Борисов нареди на общината да изтегли заробващ заем от 50 милиона заради недостроените стадиони.
Филипов се прочу и тези дни, като за новите 12 устройствени планове на Пловдив и скочи с гърди да защитава решението на мнозинството, водено от ГЕРБ. Нищо, че градът се надигна на масови протести срещу ужасяващото презастрояване.
Светла му памет на детето, но името на Филипов изплува и покрай инцидента с моторна шейна на Боровец, при който загина синът на Ивайло Московски, транспортен министър на ГЕРБ. Тогава Богомил Бо-нев и медии попитаха дали точно шефът на ПИМК е дал шейната на политика.
И имат ли връзка очевидно топлите им отношения с факта, че при Москов¬ски компанията на Филипов спечели без проблеми въпросния Интермодален терминал в Пловдив, както и лиценз за жп превозвач.
Яко с властта и Пловдив е вързан и Петко Ангелов, чиито транспортни фирми регистрират стотици милиони обороти. Той е най-големият играч в обществения транспорт под тепетата.
С една подробност фирмите му винаги са на загуба. А по наредба право на субсидия от общината имат само транспортните линии, които са… на загуба. Колеги от „Пловдив прес“ обаче извадиха интересни документи. Най-големите разходи в отчетите на фирмите на превозвача са графата „други“.
По други се разбират парите за наеми на паркинги и автобуси, които превозвачът е дал на фирма на…Петко Ангелов.
Тоест губещата фирма на бизнесмена дава пари на другата. А общината покрива масрафа със субсидии. Брилянтно.
Истински профи протестър е прочутата вече Милтенова, пишат за нея още през 2017 година пернишки медии. Тя е основен играч в бизнеса с градски и междуградски превози в региона и печели с лекота поръчки по времето на ГЕРБ.
Това не пречи на Милтенова да плаши със стачки, задето се поиска използването на по-нови и безопасни автобуси, и да иска субсидии. Оказа се, че още тогава общината в Перник е давала на нейните компании по 1000 лева дневно, за да возят пенсионери, ученици или други социални групи, чиито места са субсидирани. В града веднага й лепнаха прякора Магда Хилядарката.
Всъщност въпросните субсидии са сериозна сума в бизнеса и падат хубави пари – около 18 милиона годишно. Браншът, разкри сайтът „Бърд“, е получил дотук 163 милиона КОВИД субсидии. Включително фирми на бунтарката Милтенова.
Лъвски пай има и за компанията на бившия депутат от ГЕРБ Ивайло Константинов. Той грейна наскоро покрай скандала с откраднатия джип, шофиран от Влади Горанов. Константинов даде интервю, че той е пратил друга кола, за да прибере Горанов от Драгоман.
Двамата отивали на рожден ден в Сърбия и не искал приятелчето му да търси кола по София. Оказало се, че наблизо има фирмен автомобил на Константинов.
тази дърта курва милтенова ща свирки извъртя на бою….дано си мие зъбите ,че ще фуни на километри