БСП мизерия в Narod.bg: Как червен общинар прибра 17 млн. лева и остави Пловдив без тролеи

2 9 514

Пловдивски бизнесмен с партийна книжка от БСП прибра близо 17 млн. лв. и спря градския транспорт под тепетата, показа разследване на Narod.bg по сигнал от наш читател.

Корупционната сага може да изглежда далеч от софийската шумотевица и грохота на войната, но е ярък пример за приватизация на едно читаво предприятие и последващото му сгромолясване в името на поредното пълно чекмедже.

ИСТОРИЯТА

През 2007 година пловдивският „Градски транспорт“ е обявен за продажба от общината. Единствен кандидат е Ангел Батаклиев – местен бизнесмен и бивш общински съветник от БСП.

През дружеството си „Транс сити” социалистът закупува 67% от общинското предприятие „Градски транспорт Пловдив” за сумата от 5 128 500 лева (от които плаща едва милион), а след това го фалира. Междувременно през него минават близо 17 млн. лв. под формата на общински субсидии.

Заради дръзката далавера и при скъпите горива днес пловдивчани не могат да разчитат на най-евтиния и екологичен транспорт – тролейбусите. Причината е, че приватизираното транспортно дружество на общината е фалирало, а новото общинско все още не разполага с ресурс да закупи превозни средства.

То тепърва трябва да кандидатства за безвъзмездна европейска помощ за закупуване на електробуси, каквито вече взеха София и Плевен, например.

На всичкото отгоре дълговете на приватизирания „Градски транспорт“ продължават да се трупат.

До 2020 г. задълженията на пловдивския приватизатор са почти 19 милиона лева.

Реклама

В дружеството е назначен и синдик – Николай Митов. Опитите му да осребри част от имуществото на фалиралото предприятие обаче удрят на камък.

Социалистът е видимо доволен от далаверата

Според Митов, Ангел Батаклиев директно или чрез подставени лица се опитва да оспорва всяко решение в тези посока с цел да изтече давността по задълженията на опосканото дружество.

Така на кредиторите, основните сред които са държавата и работниците, неполучавали заплати от 2013 година, им остава само да пият по една студена вода.

Приватизационната сделка на Батаклиев е чиста проба „кон за кокошка“. Вместо да плати цялата сума по сделката, навремето бизнесменът е броил чисто и от джоба си само малко над милион.

Останалите над 4 млн. лв. идват от приватизираното дружество, което е заложило свой имот срещу кредит.

Приватизационният договор е изисквал и инвестиционна програма за закупуване на нови превозни средства. Според документа Батаклиев е трябвало да достави нови автобусни и тролейбусни коли за срок от 20 месеца.

Вместо 60 автобуса и 65 тролейбуса са били закупени 50 автобуса, които оказва се са по-стари от 5 години, каквото е било първоначалното изискване. На всичкото отгоре те са били закупени не от въпросния приватизатор, а от самото дружество.

И макар да има клауза в договора, Батаклиев не е санкциониран, а пловдивчани трябва да се сбогуват с екологичния си транспорт…

Заради неизпълнение на приватизационния договор през 2012 г. той е прекратен от общината. Но делата продължават да се точат.

А към днешна дата Пловдив е изправен пред реалната опасност да остане и без достъпен градски транспорт на фона на ескалиращите цени на горивата.

2 Коментара
  1. Со керез казва

    Ааа …, недейте така, има и по-безумни и лакоми общинари. Поповсият кмет Веселинов & Co, този търтей опраши всички партии, продадоха автогарата на частник. Частникът се понапечели и продаде автогарата на ресторантьор. Почти една година цялата община нямаше НИКАКЪВ транспорт – дядки и бабета по на 70-80г, в 21 век, вървят пеша до града, къде за лекар, къде за зъболекар… Ся, какво са за една 80 годишна баба някакви си 30км отиване-връщане до града. Но 60 км затрудняват и по младите.
    Тук-там възстановиха отчасти транспорта. В моята паланка обаче, не.Причината: Селският магазин е на кмета, секретарката и един циганин, продавачът е циганинът. Ако има транспорт, хората ще пазаруват в града защото циганинът продава с яка надценка. Като няма, хората са принудени да пазаруват в „селкоопа“. Освен това, чрез рабоша се държат циганските гласове за … кмета Веселинов…, който пък назначава селския кмет…

  2. Симитли казва

    Щом е от приближените на Гергов, значи е от кръга на един друг с партийна книжка, който беше дълги години мин. председател, затова не е никакъв комунист. Истинските комунисти ги избиха през 1944 г.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.