Фирма на ГЕРБ-ДПС отрови Белащица, хората се жалват на Еврокомисията (РАЗСЛЕДВАНЕ)

0 1 298

Фирма от обръча на мафията ГЕРБ-ДПС отрови пловдивското с. Белащица. Заради престъплението община „Родопи” ще сезира Европейската комисия и Европейската агенция за околна среда какви са проблема с кариерите над Белащица.

Новината съобщи кметът Павел Михайлов по време на среща с представители на ИК „Стоп на кариерите в Белащица“.

Община „Родопи“ и представители на инициативния комитет ще поискат и прекратяване, и невъзобновяване  на всякаква дейност на територията на кариерите над Белащица на среща в Министерството на енергетиката.

„Имаме категорични основания да поискаме това. Трите кариери – две на любимата на Буци „Европейски пътища“ и една на „Холсим кариерни материали“, попадат в санитарно –охранителната зона на двата каптирани естествени извора „Калоян дере 1″ и „Калоян дере 2″.

Реклама

Общината предвижда разработване на проект за включване на водата от карстовите извори  във водопроводната мрежа на Белащица. Така ще се реши проблемът с безводието през летните месеци“, заяви на срещата кметът.

Павел Михайлов и представителите на ИК обсъдиха аргументите против реализацията на нови инвестиционни намерения на двата концесионера. Кариерите над село Белащица се експлоатират от началото на 70-те години на миналия век.

Концесиите на фирмите на шайката „Холсим кариерни материали“ и „Европейски пътища“ вече са изтекли.

Кметът отбеляза, че според закона срокът на експлоатация на една кариера не може да бъде по-дълъг от 50 години. Присъстващите се обединиха, че няма да допуснат отново  хората да се сблъскат с проблемите с високото ниво на фини прахови частици във въздуха, замърсяване и шум и това да се отразява на тяхното здраве и здравето на децата им.

Проверката на Narod.bg показа, че през лятото на 2020-а за по-малко от седмица пловдивската компания „Европейски пътища“ (новото име на „Пътища Пловдив“), която е част от „Грома холд“ (новото име на благоевградската „Агромах“, срещу чиито шефове имаше дело за пране на пари), получи от държавата 70 млн. лв. по схемата за пътно поддържане.

Това е най-голямата сума досега, давана по новия модел, въведен през третия мандат на сикаджията Бойко Борисов, сочи показва справка, предоставена от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.