БЕЗОЧИЕ: Фандъкова пак ремонтира ремонт – този път на трамвай №5 (ВСИЧКО започва ОТ НУЛА + ВИДЕО)

0 1 075

Почти готов участък от трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“ бе съборен и строителството започна отначало, заради положен „неподходящ материал“ – това е маниерът на работа на строителните фирми под токчето на Йорданка Фандъкова. Бизнесмените около ГЕРБ сякаш са инструктирани всяка дейност да се върши по два и по три пъти, за да се източат колкото се може повече пари от хазната за чекмеджетата на Бацетата.

Работата между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ бе спряна и изградените основи на стоманобетонния релсов път премахнати. Започнал е ремонт на ремонта, наречен „предизвикана корекция“ в обяснение на сектор „Обществено строителство“ на Столичната община.

На 10 април м.г. започна обновяването на трасето и в този участък първо е положено покритие от геотекстил, а отгоре са изсипани стотици тонове баластра. Тя е трамбована и валирана с валяци няколко пъти и тогава строителният надзор установява, че не е трябвало да се положи точно този геотекстил. Строителството в участъка е спряно за шест месеца според общинския съветник Калоян Паргов от БСП – „почти цялото лято и есента“ на миналата година.

През ноември багери започват отново да копаят, за да изгребат трамбованата баластра заедно с грешната подложка. После всичко започва от нулата.

Паргов, който е зам.-председател на комисията по транспорт на общинския съвет, отправя писмено питане към кмета Йорданка Фандъкова на 29 ноември – какво е предизвикало унищожаването на новото строителство и „тази корекция колко струва и кой ще я плати“. Отговорът е даден на 9 февруари. „Корекцията е предизвикана от грешка на фирмата-изпълнител като е вложен неподходящ материал (геотекстил). Указано е да се отстрани и да се замени с необходимия такъв“, обясняват от екипа на Фандъкова.

Реклама

Не става ясно защо надзорът не е видял грешния геотекстил преди отгоре му да се изсипят стотици тонове баластра и тя да се трамбова многократно.

Цялата корекция струвала 18 900 лева, твърдят от Столичната община, и щяла да е за сметка на изпълнителя. Обществената поръчка е на стойност 40.5 млн.лева и е за цялостна подмяна на релсите от Съдебната палата до Княжево с дължина 16 км. Поръчката беше спечелена от „ВДХ“ АД.

По този договор обновяването на 1 км излиза 2.53 млн.лева. Коригираният участък между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ е около 1 км. Целият ремонт трябва да приключи за две години – на 10 април 2023 г., като дейностите са разделени на два етапа: първият обхваща частта от Съдебната палата до жк „Бъкстон“, а вторият е продължението до Княжево и е планирано да започне тази пролет.

Дали „корекцията“ на ремонта ще забави договорения пусков срок? През август миналата година, когато строителството в посочения участък беше замряло, зам.-кметът инж.Ангел Джоргов призна за изоставане в графика, „заради дъждовете през май и юни“, но обеща то да бъде наваксано. Тогава от „Спаси София“ сигнализираха, че само за първите 90 работни дни графикът изостава с 40 дни. На какъв етап е сега строителството може да се види тук от видеото, заснето в началото на февруари:

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.