„Паяците” на Фандъкова смучат милиони, София пак е на загуба

2 3 056

Столична община под властта на даскалицата от ГЕРБ Йорданка Фандъкова, не покрива разходите си по репатрирането на МПС и по поставянето на скоби на нередовно паркирани автомобили в синя и зелена зона в София. Така излиза, че „паяците”, които тормозят столичани, смучат милиони, а носят само щети на бюджета.

Това става ясно от писма на изпълнителния директор на общинската фирма Център за градска мобилност Димитър Дилчев до транспортната комисия в Столичния общински съвет. Размерът на глобите и по двете дейности не е променян от 2012 г.

Себестойността на принудителното преместване на спряла в нарушение кола е 105 лв. без ДДС или 126,5 лв. с данъка, се посочва в едно от писмата.

В стойността влизат 11,06 лв. разходи за материали – гориво и смазочни материали, гуми и др., 48,70 лв. разходи за заплати, 19,52 – за осигуровки и надбавки, 12,56 лв. – за външни услуги и т.н.

В същото време таксата, която собственикът на принудително преместен автомобил плаща на общината, за да си го вземе от наказателен паркинг, е 60 лв. 32 107 са принудително преместените автомобили на територията на София от началото на 2021 г. към ноември, докладва ЦГМ. За тях разходите на общината са били 3 385 775 лв. без ДДС или 4 062 930 лв. с ДДС, пише „Сега“. 

Значителна разлика има и между това, което шофьорите плащат за поставена скоба на автомобилите си, и разходите, които общината обявява за същата. Себестойността за поставянето на скобата е 36,10 лв. без ДДС или 43,32 лв. с ДДС.

От тях 19,36 лв. са разходите за заплати на служителите на ЦГМ, 12,10 лв. – за осигуровки и надбавки, 1,85 лв. – за материали, а 1,09 лв. отиват за външни услуги.

Реклама

В същото време таксата, която провинилият се шофьор плаща за освобождаването на автомобила си, е 30 лв. 140 426 е броят на поставените скоби в Столична община от началото на миналата година към ноември. Разходите за тях са 5 068 827 лв. без ДДС или 6 082 593 лв. с данъка. 

Засега управляващите в София не обявяват ясно и категорично какви са плановете им по отношение на размера на глобите. Това пролича на заседанието на транспортната комисия в СОС, на която бяха представени писмата на ЦГМ.

Нито един общински съветник от най-голямата група в парламента на София – тази на ГЕРБ-СДС, не пожела да се изкаже по темата. Това направи единствено шефът на комисията и коалиционен партньор на ГЕРБ – Карлос Контрера от ВМРО, който заяви, че „може би е време да процедираме един доклад“.

„Ще предложа на насочим тази преписка към дирекция „Транспорт“ и към ЦГМ. Ще предложа да се подготви доклад, с които ще сезираме СОС. Да видим какви са аргументите „за“ и „против“, когато вече имаме конкретно предложение.

Това мисля да направя аз с уговорката, че според мен предметът на доклада трябва да касае само глобата за репатрирането. Взимайки предвид уточнението, че цената на скобата не е отделна услуга, да я наречем, а е принудителна мярка, която следва целия процес на платеното паркиране.

Докато при принудителното преместваме в болшинството от случаите се касае за неправилно паркирани автомобили, включително извън синя и зелена зона. Поради което е логично с този инструмент да се опитваме да влияем и върху спазването на Закона за движение по пътищата“, коментира Контрера.

„Това, което вие предлагате, е нелогично при положение, че двете калкулации показват, че в момента действията по репатрацията на автомобили и по поставяне на скоба не могат да покрия разходите за изпълнението на тази дейност.

Да се предложи увеличение на едната санкция, а на другата – не, е безотговорно и е лошо управление“, заяви представителят на „Спаси София“ Борис Бонев.

2 Коментара
  1. QZP казва

    Сини и зелени зони се правят за безконтролно крадене. Тези пари отиват единствено към чекмеджетата на герберастите.

  2. !!! казва

    Като са на загуба да ги закрият тия служби на хрантутници. През 1991-1992г., когато откриха първите зони, излязоха с номера, че поради кризата общината няма пари и зоните са за 2-3 години, докато съберат пари за изграждането на безплатни общински паркинги. За 30 години няма нито един безплатен паркинг, но броя на хрантутниците е нараснал многократно и мангизите все са им малко.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.