Случайност? Йорданка Фандъкова ослепя за хазарта в метрото, който боде очите на децата ни

5 2 865

Хазартът тотално е превзел столичното метро, с което всеки ден пътуват десетки хиляди деца, а Йорданка Фандъкова отново ни лук яла, ни лук мирисала, установи Narod.bg. Дали е случайно?

Фанкъдова е тотално неадекватна

Дори най-бърз и бегъл поглед по метроспирките показва, че в тях рекламират почти всички оператори на онлайн залози, които са добре познати и от тв ефира.

Тук са „Палмс Бет“ с клиповете на певеца Фики Стораро, реклами с Христо Стоичков и Димитър Рачков, Златка Райкова, футболистът Благой Георгиев и колегата му Валери Божинов.

По този повод „Сега“ попита Столична община с колко хазартни компании има договори общинската фирма „Метрополитен“ и какво печели от тях, както и какво мисли градската управа за стълпотворението на хазартни видеа и бордове в станциите и във влаковете на софийското метро.

Подчинените на кмета Йорданка Фандъкова не пожелаха да дадат точни и изчерпателни отговори на тези въпроси. Вместо това те предпочетоха да се скрият зад договорите си с рекламни агенции. „В метрото има реклами, поставени от рекламни агенции, които са спечелили конкурси за реклама, организирани от „Метрополитен“. Рекламира се предимно върху стационарни съоръжения по станциите и във влаковете.

При краткотрайни рекламни акции се прилага рекламиране чрез разпространение на рекламни материали. В договорите с рекламните агенции има ограничения да не се рекламира съдържание, забранено от закона“, пише в отговорите на Столична община до „Сега“.

Именно дали е законно в станциите и в мотрисите на метрото да се рекламира хазарт е въпрос, който продължава да стои неизяснен. По принцип законът за хазарта забранява пряката реклама на хазарт.

Реклама

Но го прави лаконично, като в същото време допуска толкова много изключения от правилото, че на практика неяснотите и дупките в закона са основната причина да се стигне до абсурдното положение нещо забранено по закон де факто да може да се срещне на всеки ъгъл в държавата.

Все пак законът е категоричен, че рекламите на хазарт не трябва да са насочени „към малолетни и непълнолетни лица“. Точно затова ще е любопитно Столична община да даде данни колко деца и ученици ежедневно виждат билбордовете на „Палмсбет“ в станциите и във вагоните на метрото, докато ежедневно отиват или се прибират от училище.

Оттук нататък в закона следват изключенията на уж категоричните забрани за пряка реклама на хазартните игри. Всъщност с гласуваните през 2020 г. по време на правителството на ГЕРБ изменения и допълнения тези изключения вече са толкова много, че превръщат и без това „широката врата в полето“, каквато законът бе преди това, в направо разграден двор.

След наложените редакции законът вече позволява на екрана да се показват „наименованията и условията на игрите, включително награди, отстъпки, бонуси, коефициенти и безплатни залози“.

Позволява също да се съобщава „регистрираната търговска марка на организатора, а при провеждане на тегленията – и наименованието на организатора“. Запазена бе и възможността да се обявяват резултатите от игрите и печалбите, както и да се излъчват тегленията на тиражите.

Така на практика се оказа, че в закон, отнасящ се до бизнес за стотици милиони, всички забранителни текстове се изчерпват в едно изречение, докато изключенията са изброени в поредица от параграфи.

Всичко това се случи след люти закани на тогавашните управляващи от ГЕРБ и коалиционния им партньор Валери Симеонов сериозно да ограничат рекламирането на този вид бизнес, защото „хазартът унищожавал човешки съдби“.

Това очевидно не се случва, но всички институции се правят на „ни чул, ни видял“. Неотдавна Съветът за електронни медии, който контролира телевизиите и радиата, също отказа да отговори по същество на въпросите на „Сега“, свързани с рекламата на хазарт в ефира.

5 Коментара
  1. Supermag казва
  2. Бай Ландо казва

    Колкото повече намаляват наивниците, дето се връзват, да си дават парите за хазаврт, толкова по-нагли и агресивно ни заливат от всякъде с тупите си реклами всичките алчни за печалби уинбети, ефбети, палмбети и всякакви други анал-фабети. Хвърлят се десетки хиляди за агресивни реклами на всякъде, включително и в ел. сайтовете. Изполават , разчитяйки на затъпялата , чалгализирана част от населението, едни опротивяли ни, вече напълно изхабени, жалки и скучни бивши известни физиономии, от дода на Русата Златка, Варели Божинов, Благой Георгиев, Ристо Тюфлека, а дори и Славчо Пеев, който се унижава за някой лев, да се прави на отрепка, Здравко Кисельф – Косъма, опротивелия на всички изрусения младеж- чичка на средна възраст, Део и кльощавата перхидролка Марина. Стоичков толкова ли е скъсан с парите, че се излага, да участва в кичозни и нескопосани реклами за хазарт? Тези реклами могат да привлеат само безпарични затъпяли пияндет на биричка или няколко от доста оредялите, последни футболни запалянковци, без да имаме реален футбол.

  3. Бай Ландо казва

    Колкото повече намаляват наивниците, дето се връзват, да си дават парите за хазарт, толкова по-нагло и агресивно ни заливат от всякъде с тъпите си реклами всичките алчни за печалби уинбети, ефбети, палмбети и всякакви други анал-фабети. Хвърлят се десетки хиляди за глупашки реклами на всякъде, включително и в ел. сайтовете. Използват , разчитяйки на затъпялата , чалгализирана част от населението, едни опротивяли ни, вече напълно изхабени, жалки и скучни бивши известни физиономии, от рода на Русата Златка, Варели Божинов, Благой Георгиев, Ристо Тюфлека, а дори и Славчо Пеев, който се унижава за някой лев, да се прави на отрепка, Здравко Кисельф – Косъма, опротивелия на всички изрусения младеж- чичка на средна възраст, Део и кльощавата перхидролка Марина. Стоичков толкова ли е скъсан с парите, че се излага, да участва в кичозни и нескопосани реклами за хазарт? Тези реклами могат да привлекат само безпарични затъпяли пияндета на биричка или няколко от доста оредялите, последни футболни запалянковци, без да имаме реален футбол.

  4. спонсор хазартаджия казва

    Отдавна искам да питам тези МИЛИОНИ, дето са ги раздавали на разни СТУКИ -та и НПО -та за борба с хазартни зависимости защо се раздават, като ХАЗАРТНИ БОСОВЕ СА СПОНСОРИ НА СПОРТНИ КЛУБОВЕ? Ние ли сме глупаците, или някой умишлено ни прави на такива? Навсякъде реклами на хазарт…И всички мълчат! Ми забранете рекламите и спонсорството от такива…вместо да ни раздавате парите на разни!

  5. […] Случайност? Йорданка Фандъкова ослепя за хазарта в мет… […]

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.