Фандъкова, кога ще си вървиш?: Ремонтът на ул. „Алабин” ще отнеме 260 дни

2 1 519

Това хунтата нарича „добре свършена работа” – под некадърното управление на Йорданка Фандъкова, софиянци, които живеят на ул. „Алабин”, ще търпят ремонт на отсечка по-малка от километър цели 260 дни, научи Narod.bg.

Въпреки тържествените обещания на кмета да не се повтарят грешките от предишни ремонти в София (като този на ул. „Граф Игнатиев“, когато продължителното затваряне на улицата доведе до фалит на бизнеси и до масово опразване на магазини), реалностите през вече започналия активен строителен сезон говори за точно обратното, пише „Сега”.

Вървящите в момента реконструкции в центъра на София изглеждат организирани по начин, който да е удобен за строителите и чиновниците, а не за живеещите в града. Традиционно изпълнителите са известни компании, което не помага на обектите да се работи ударно.

Вече близо 2 месеца и половина– от 10 април досега, движението по булевард „Македония“ и по част от „Цар Борис III“ (от Руски паметник до трамвайното ухо в „Бъкстон“) е затруднено за шофьори и пешеходци заради мащабния проект за подмяна на релсите по трасето, по което се движи трамвай №5.

А от миналата неделя – 20 юни, за движение на автомобили и трамваи е затворена и част от улица „Алабин“ в участъка от ул. „Лавеле“ до бул. „Христо Ботев“, по която са разположени десетки магазини и други търговски обекти.

От съобщения на изпълнителя– компанията ВДХ, разлепени по оградите на строителната площадка, става ясно, че въпросният участък на „Алабин“, който е с дължина от по-малко от километър, ще бъде затворен за период от 260 дни, или около 9 месеца. Целият проект за реконструкцията на трамвайния релсов път до Княжево пък трябва да приключи през пролетта на 2023 г. 

Въпреки че и така срокът не изглежда никак кратък, отсега може да се направи обосновано предположение, че той няма да бъде спазен. Причината: по релсовото трасе, което се подменя в момента – от Съдебната палата до трамвайното обръщало в „Бъкстон“, работят не повече от 50-60 работници. Бройката изглежда крайно недостатъчна за обект с дължина повече от 5 км.

Като доказателство, че реконструкцията на бул. „Цар Борис III“ върви бавно, е достатъчно да се посочи фактът, че времето от 10 април досега се е оказало недостатъчно да се демонтират старите релси в участъка от спирка„Красно село“ до трамвайното ухо в „Бъкстон“ (на снимката). В този периметър ремонтът на трасето на трамвай №5 фактически още не е започнал и в него всичко ще се случва в бъдеще време.

Договорът за реконструкция на релсовивя път по „Цар Борис III“ бе сключен на 18 януари, 2021 г. и е на стойност 40 534 831.70. Справка в регистъра за обществените поръчки показва, че само за 2021 г. фирмата има три подписани договора за обществени поръчки – с общината, с Министерство на образование и науката и с община Костинброд, куп договори има и от 2020 г.

От фирмените регистри става ясно, че реален собственик на ВДХ АД е бившият шеф в АПИ Велико Желев. И тази фирма е взимала пари от ББР – има вписан залог върху предприятието като съвпкупност, с размер на обезпеченото вземане 57 400 000 лв. Фирмата е пряко контролирана от друга известна компания на Велико Желев – „Хидрострой“ АД.

Реклама

Компанията се прочу покрай доклада на Сметната палата като една от фирмите, получавали най-големи плащания от държавното дружество „Автомагистрали“ по скандалните ин-хаус поръчки за магистрала Хемус – фирмата е взела 213 млн. лв. по договора за изграждане на участъци от 1 до 6 и 116 млн. лв. за участъци от 7 до 9. „Хидрострой“ придоби друга любима фирма при поръчките – „Водстрой 98”. 

РЕЦИДИВ

Ситуацията с реконструкцията на линията на петицата вече започва да прилича на предишни ремонти на Столична община, в които администрацията се чудеше какво да измисли, за да спести глоби на строителя за бавна и некачествена работа.

Емблематично в това отношение е споменатото обновление на т.нар. Зона 2 в центъра на София, включваща ул. „Граф Игнатиев“ и прилежащите райони около нея – градинката на църквата „Св. Седмочисленици“, площад „Славейков“ и др. При него първоначално София бе договорила срок от 300 дни за приключването на строителните дейности от страна на фирмата „Джи Пи Груп“.

Впоследствие обаче строителният надзор добави още 86 допълнителни неработни дни заради периоди, в които е валяло дъжд или сняг. Така бе спестена санкция от 200 000 лева за всеки просрочен ден, в който строителят е работил след приключването на срока на ремонта.   

НЕДОВОЛСТВО

Вълна от възмущение сред столичани предизвика третото поред спукване на тръбопровод в рамките на седмица заради ключов ремонт на улица, съобщи „Дума“. За пореден път живеещите в района на реконструкцията на ул. „Тодор Каблешков“ в кв. „Гоце Делчев“ и „Манастирски ливади – Изток“ останаха без вода.

Този път работниците са скъсали и кабели на интернет доставчик. Фирмата-изпълнител на ремонта е „Трейс“. Хората недоумяват как е възможно да не се знае трасето на тръбите и настояват изпълнителят да поеме отговорност и да бъде глобен от Столичната община. Живеещите в района заляха с жалби районното кметство и Столичния инспекторат.

Началото на втория етап от ремонта на бул. „Тодор Каблешков“ бе обявено на 8 май, като той обхваща северното платно в участъка между бул. „България“ и ул. „Костенски водопад“. Строителните дейности включват изграждане на топлофикационен колектор, преасфалтиране, полагане на нови бордюри и на велоалея.

През миналата година започна реконструкцията на южното платно, която се забави с близо 3 месеца. По-късно се появиха и множество дефекти. За работата си „Трейс Груп Холд“ ще получи 11 млн. лв от данъците на софиянци. 

2 Коментара
  1. Джошуа Мак'Милан Копоев казва

    Тия не се накрадоха, не се заситиха. Зейнали са като пеликани. Що не го направят трасето по Алабин поне по 10 милиона € на метър, та белким им стигнат ? Ще излезе под един милиард €, което вече за тия айдуци си е една горе-долу резона цена!

  2. !!! казва

    Да споменем и нищото, което постигнаха с 5 годишното затваряне на „Красно село“ от 2014 до 2019г.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.