Похарчените суми за кампанията „Бъди войник“ от Военното министерство под кубинката на тежкотонажния „патриот” Красимир Каракачанов за първото тримесечие на 2021 г. възлизат на близо 312 000 лв., научи Narod.bg.
Точно преди изборите на 4 април /?/ са сключени рекламни договори с две национални и една фолклорна телевизии, която според информирани е собственост на симпатизант на ВМРО, и то при наличието на военен телевизионен канал. Възлагани са и други услуги без кръчмар. А ефектът е минимален.
Вижте данните от поисканата справка от МО за Сключвани договори или директно възлагани услуги на медии за закупуване на рекламно време и популяризиране на кампанията „Бъди войник“ януари-март тази година, пише Фрогнюз:
В периода януари – март 2021 г. за излъчването на рекламни клипове от кампанията „Бъди войник“ в две национални телевизии са изразходвани към 240 000 лв.
При наличието на Военен телевизионен канал, който е на бюджетна издръжка от Министерството на отбраната, е сключен договор с телевизия с фолклорна тематична насоченост за изготвяне на периодични месечни предавания с военна тематика на стойност 2600 лв. за всяко. За реализация на предаването е предоставян изцяло безплатен достъп до видеоархива на ВТК.
Директно е възлагана услуга за поддържане на фейсбук платформа на стойност 36 000 лв. при условие че предишните години тази услуга е извършвана от щатни служители на Пресцентъра без допълнително заплащане.
Официалната страница на МО Bulgarian Armed Forces има към 25000 последователи и между 80 и 100 хиляди публикации месечно. Допълнително за нуждите на кампанията „Бъди войник“ е създадена страница със същото наименование, която е достигнала до 30 000 преглеждания на ден, като и в двете страници на най-голям интерес се радват публикациите за обявените конкурси във военни формирования, както и за доброволния резерв. Кому тогава е нужно наемането на външни изпълнители и платформи!?
Цитираните данни показват, че похарчените суми за кампанията „Бъди войник“ за първото тримесечие на 2021 г, възлизащи на близо 312 000 лв., не оправдават напълно очаквания й рекламен ефект.
Според анкета на Централното военно окръжие, изследваща ефективността от провеждането на кампанията, само 1,2 % от анкетираните граждани са посочили, че са научили за кампанията от телевизиите с национален обхват и 0,3% – от радиостанции. За сметка на това цели 35,3% са добили информация за кампанията от служители на военните окръжия и видовете въоръжени сили, които осъществявайки контакт с местните училища и университети, са дали възможност на още 27,6% да получат сведения за вакантните длъжности в БА.
Т.е. близо 70% от постигнатия ефект на кампанията се дължи на служителите от МО и БА, а не на наети външни медии и платени рекламни материали в националните медии.