Схемите за кражби покрай строежа на метрото, които не могат да минат без знанието на кмета на София Йорданка Фандъкова, показаха плетеница от гербаджийски фирми, които пълнят гуша за сметка на сигурността на стотици хиляди пътници! Някой ден корупцията наистина ще ни убие, алармира читател на Narod.bg запознат с колосалните далавери в столичния „Метрополитен”.
Последният кошмар се разигра на спирка „Хаджи Димитър”. Преди ден се случи очакваното – сериозна техническа авария, при която релсовият път се надигнал от преминаващата под тунела река!
Това е поредният удар върху некадърното строителство на Йорданка Фандъкова въпреки инвестицията от близо 1 млрд. лева. Очаква се влакове да не се движат поне седмица, докато бъде отстранен проблемът между метростанциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“. За обслужването на пътниците са осигурени автобуси, които ще спират на спирката на улица „Тодорини кукли“ по линия 120.
КАКВА Е СХЕМАТА?
В манипулираните обществени поръчки в името на бързото забогатяване участва инж. Кирил Зайков, зам.-изпълнителен директор на „Метрополитен София“. Синът му Николай Зайков е ръководител проекта на строителя „Трейс” за пропадналата станция „Хаджи Димитър”.
Врътката е изпитана във времето: „Трейс Груп Холд” АД печели в най-ниската оферта и предава обект под всякаква критика, който вече се разпада. Близо десет милиона е разликата между тази на „Трейс” и следващата допусната до състезанието фирма. „Икономията”, разбира се, е за сметка на качеството.
Както Narod.bg вече разкри, общинската фирма „Метрополитен” ЕАД нарушава Закона за обществените поръчки с избора на изпълнител за строителството на метрото до „Левски-Г“. Врътката лъсна от жалба, подадена до Комисията за защита на конкуренцията, която наш екип получи от свои източници.
Оказва се, че избраният изпълнител – „Обединение ХСС – Монолит София”, собственост на 64-годишния Христо Стефанов с водещ партньор фирмата „Монолит София“, няма съществени предимства пред останалите кандидати за строителството на един от новите метроучастъци.
Дори напротив – подадената оферта от избрания изпълнител не отговаря на изискванията на „Метрополитен”. Въпреки това обаче обединението не само е допуснато до процедурата по разглеждане на документи, а и печели поръчката, защото предлага най-ниската цена.
Сега схемата върви по същия начин – „Евро Алианс Инженеринг” ЕАД с управители Валентин Крумов Трашлиев (собственик), Йордан Паскалев Петков и Стоян Тошков Буюклиев става подизпълнител на тунела на метростанция „Хаджи Димитър”. Дружеството работи под шапката на „Монолит” и на „станцията до „Левски-Г”.
Едни и същи фирми като подизпълнители, една и съща схема, едни и същи хора, баща и син яко гепят милиони, констатира източникът на Narod.bg.
Заради измамите движението по участъка от чисто новата 3-та линия на метрото в София е спряно. Изпълнител на строителните дейности е скандално известната гербаджийска фирма „Трейс“, която според запознати е получила 75 милиона лева за работата си.
Същата фирма, която построи автомагистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, която ремонтира пътя за Своге, построи западната дъга на Софийския околовръстен път, която многократно пропадаше, булевард „Дондуков“, който стана на вълни и още, и още …
Поредните драми с метрото станаха дни, след като Йорданка Фандъкова проплака, че заради начина на провеждане на обществените поръчки се стига до проблемите със строителството. Факт е обаче, че толкова години санкционирани от Фандъкова и общината няма, като единствено бившият заместник кмет Евгени Крусев е обвиняем за ремонта на улица „Граф Игнатиев“.
Така гордостта на зам.-шефката на ГЕРБ, която доста често правеше „инспекции и проверки“, само и само да се похвали и да се снима пред някои от метростанции, отново е на път да й изиграе лоша шега. Дали пък не е време столичният кмет да обясни кой, как и защо печели обществените поръчки въпреки некачественото изпълнение и проблемите?