МЪЛНИЯ: Братя Домусчиеви прибират 300 млн. евро за „Нова телевизия” (чистата печалба – €120 милиона)

0 5 651

Братята Кирил и Георги Домусчиеви ще приберат колосалните над 300 милиона евро от продажбата на „Нова телевизия”, научи Narod.bg. Така излиза, че само за година като собственици на медията семейният тандем от Търговище, изключително близък до хунтата ГЕРБ и Бойко Борисов, ще прибере чиста печалба от над 120 милиона евро.

Сделката вече е пред финал, след като купувачът и продавачът са подписали SPA (shared purchase agreement), предаде и „Капитал“, като се позова на свои източници.

Компанията на братя Домусчиеви „Адванс медия груп“ и United Group са се договорили и за окончателната цена, която надхвърля 300 млн. eвро. Преди малко повече от година и половина Домусчиеви влязоха в „Нова“ за 185 млн. eвро.

Според информацията на „Капитал“ сегашната цена покрива и редица условия като бъдещи финансови резултати. В нея са включени и кешовите резерви на „Нова броудкастинг груп“, както и строящата се нова сграда на телевизията, върху която преди време беше наложено обезпечение заради дело на Агенция за приватизация срещу друга компания на Домусчиеви – „Кей Джи маритайм шипинг“.

United Group e бил единственият кандидат за „Нова тв“, а това е втората голяма сделка на телекомуникационната и медийна група тук след придобиването на БТК преди месеци.

Единственото препятствие пред окончателното приключване на сделката е одобрението от КЗК, но досега регулаторът е показал, че действа светкавично в сделки с участието на Кирил Домусчиев и Делян Пеевски.

Името на депутата от ДПС е замесено индиректно в сегашната сделка, след като преди време в портфолиото на НБГ влязоха и „Канал 3“, музикалните телевизии The Voice TV и Magic TV, както и радиата The Voice Radio, „Радио Веселина“, Magic FM и „Радио Витоша“ – всички те свързани през годините с Пеевски.

Реклама

Отделно от това преди седмица United Group поискаха от КЗК одобрение да купят всички вестници, които са собственост на депутата от ДПС. За тези сделки няма, поне видимо, никакви бизнес основания. „Канал 3“ не добавя никаква ценна аудитория към тази на групата, около „Нова“, а вестниците от всякаква гледна точка – включително имиджова са сериозен пасив.

Едно от възможните обяснения за тези сделки е те да са свързани със евентуална скрита собственост на Делян Пеевски в „Нова телевизия“. Когато Кирил и Георги Домусчиев придобиха медийната група няколко различни източника на „Капитал“ твърдяха, че депутатът от ДПС става скрит съдружник в нея. Сделката тогава беше финансирана на 70% с банкови кредити, а за останалите 30% се казваше, че са „собствени средства“.

Предположението беше, че зад тях (или поне част от тях) се крие участието на Делян Пеевски.

Влиянието му в телевизията стана видимо буквално в първите дни след прехвърлянето на компанията, когато за шеф на новините беше назначен кадър от „Канал 3“.

Впоследствие почти цялата редакционна политика на медиата беше подчинена на останалите медии на Пеевски – тя стана изцяло проправителствена, журналистите (и не само) бяха прочистени, така че телевизията да е максимално удобна на властта.

Официалното прехвърляне на „Канал 3“ към „Нова“, както и купуването на вестниците от United Group сега, може да е част от изплащането на скрития дял на Делян Пеевски. Депутатът очевидно иска да излезе от медийния бизнес, който вероятно му носи само загуби, без да може да върши работа – компрометирането на вестници и телевизии доведе до там, че те вече трудно могат да се използват за манипулации в полза на властта.

Закриването им би изглеждало като слабост, така че продажбата, или поне формалното прехвърляне, изглежда като полза за него. Това, че United Group правят тази услуга на Пеевски освен това и ще направи минаването на сделките през КЗК изключително предвидимо и вероятно бързо и ще предотврати бъдещи проблеми с регулатора.

United Group има интерес и към още активи в България като най-големия доставчик на телевизия „Булсатком“ и кабелния оператор „Нет 1“.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.