Още от любовта между ГЕРБ и ДПС лъсна вчера при поредното заседание на кабинета на Бойко Борисов, установи Narod.bg.
Несекващите грижи на държавата по изграждане на атрактивна пристанищна инфраструктура във Варненско-Белославското езеро, в средата на което е портът на Ахмед Доган, дойде в сряда, 22 декември, когато правителството разреши изпълнението на хидротехнически дейности по удълбочаване на двете трасета (каналите 1 и 2), по които се движат плавателни съдове. Дейностите ще се извършват от държавното дружество „Транспортно строителство и възстановяване“ ЕАД, а периодът за работа е 510 дни.
Това е поредното решение на кабинета за модернизиране на водния коридор, пише и „Сега”.
По-рано през годината три пъти бяха разрешавани дейности около прокопаването с различен срок, а имаше и още едно разрешение – за работа по подобряване на едно от кейовите места на „Варна-запад“ и възстановяване на проектните параметри пред стените на терминала „Леспорт“. Най-вероятно за различните типове дейности се изискват отделни правителствени актове, затова и министрите се занимаваха няколко пъти с казуса.
Проектът за водния коридор през езерото е на обща стойност 350 млн. лв. Той ще бъде от полза на всички околни пристанища, включително на държавното варненско.
Идеята за удълбочаването е много стара, но пари се намериха едва след като Доган се появи като собственик в района в края на 2018 г.
Досега е известно, че три плавателни съда са ангажирани в дейностите – дълбачката Glanford, както и корабите Milford и Seaford. Справка в специализираните портали, проследяващи морското движение в реално време, сочи, че и трите сега са край Варна.
Преди време специализираният морски сайт maritime.bg публикува информация, че съдовете са управлявани от офшорни компании с адреси за кореспонденция в Калининград. На същия адрес е регистрирана и фирмата „Гидрострой“, собственик на два от тях.
Повечето от дейностите по проекта бяха възлагани директно на „Транспортно строителство и възстановяване“, както сега.
Дружеството има договор от 2019 г. с държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“. Най-вероятно „Транспортно строителство и възстановяване“ наема дълбачките, но не се е чуло за търг и при избора им.