Хунтата граби като луда: 2000 лв. за кв./м саниране от фирма-касичка на ББ? Закривай държавата!

1 3 334

Строителна фирма, която е изцяло в орбитата на „касичките” на сикаджията Бойко Борисов, взима по близо 2000 лева за квадратен метър саниране! Цената надскача стойността на метър жилищна площ, което е нов абсурд, сътворен от престъпниците в управлението, научи Narod.bg.

Договор за саниране на панелно общежитие на цена от 1852 лв./кв.м е сключило общинското дружество „Столичен автотранспорт“. Това е цена, няколко пъти по-висока от пазарната, сигнализира и „Спаси София“. Общежитието се намира в автобусен гараж „Дружба“, а строително-монтажните работи се извършват от ДЗЗД „Лидер“, който спечели обществената поръчка за 3.1 млн.лева с ДДС.

Един дюбел за топлоизолацията е 3.90 лева, а пазарната му цена е 69 стотинки. Доставката и полагането на ламината е по 77.78 лева/кв.м плюс 15.23 лева за подложка, което прави 93 лева/кв.м, при пазарна цена от 12-15 лева с безплатна подложка и монтаж, даде примери Борис Бонев, общински съветник от „Спаси София“. Общата площ на ремонта на общежитието е 1590 кв.м , добави той.

Проверката на само 18 позиции от общо над 400 в количествената сметка е показала превишение с над 150 хил.лева спрямо пазарните цени на дребно, посочи Бонев, пише и „Дневник“.

Сигнал до Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) с искане за проверка на спорната обществена поръчка е внесъл той и настоява за пълен одит на ремонта, който ще се финансира с парите на софиянци.

„Злоупотребите с обществените поръчки на завишени цени са запазена марка на управлението на г-жа Фандъкова и коалицията ГЕРБ-ВМРО, която предлага този доклад“, смята Бонев.

Как се конструира схемата за ценния ремонт

„Столичен автотранспорт“ обяви през 2019 г. сериозен недостиг на шофьори на автобуси за градския транспорт. За да се привлекат кандидати за работа от страната, бе предложено да се обнови общежитието в гараж „Дружба“. Предложението бе разумно и бе подкрепено от Столичната община. Възложител на обществената поръчка за ремонта стана „Столичния автотранспорт“, който избира фирма-изпълнител и сключва договор. Транспортният оператор обяви, че сам ще плати ремонта, затова всички сметки по него няма нужда да се одобряват от общинския съвет.

Реклама

Поръчката се печели от ДЗЗД „Лидер инженеринг 2019“

До търга за поръчката са допуснати само две фирми, всички останали са отстранени. Победител става ДЗЗД „Лидер инженеринг 2019“ като и другият участник дава сходна по-висока цена от прогнозната (1.5 млн.лева) за ремонта. Дружеството е известно с това, че получава сериозни обществени поръчки в общини, управлявани от ГЕРБ като Банкя, отбеляза Виктор Чаушев, експерт на „Демократична България“.

В писмо на директора на „Столичен автотранспорт“ от 23 май 2020 г. до Столична община се оказва, че дружеството няма пари да плати ремонта, защото търпи загуби заради ограничените пътувания заради пандемията и иска финансиране.

ВМРО и ГЕРБ внасят доклад общината да плати ремонта

„Дотогава нито поръчката, нито договора с фирмата-изпълнител не е минавал през общинския съвет и не се знаеше, че цената на ремонта значително превишава прогнозната стойност“, посочи Чаушев.

Искането за отпускане на 2.55 млн.лева без ДДС (3.1 млн.лева с ДДС) за ремонта е изготвено от Карлос Контрера, общински съветник от ВМРО и председател на комисията по транспорт на СОС и от Християн Петров от ГЕРБ, бивш директор на Центъра за градска мобилност. Те го внесоха в комисията по икономика и собственост в средата на ноември, но временно го оттеглиха след като станаха известни разкритията на „Спаси София“ за цените за ремонта. Мотивът бе, че ще предоставят по-конкретни данни на следващо заседание на комисията .

„Много лесно си играят с цифрите“, лаконично коментира тогава Контрера по адрес на „Спаси София“. Той бе потърсен от „Дневник“ за мнение, но не вдигна телефона си.

Цена от близо 1000 евро/кв.м за ремонт на общежитие е изключително висока и отвсякъде мирише на корупция, обяви позицията на „Демократична България“ нейният съпредседател Владислав Панев.

„Съгласен съм, че има недостиг на шофьори в градския транспорт и тази професия е много важна и трябва да се привличат хора. Целта е градският транспорт да се развива приоритетно, но тази цена за ремонт на общежитие за тях е абсурдна. Няма как да подкрепим такава цена при гласуване в общинския съвет“, заяви Панев.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.