ВОЙНА ли трябва? Най-скъпият път в света e в България! 1 млрд. и 300 млн. за 28 километра (КРАЖБИТЕ НЯМАТ КРАЙ)

0 5 226

Гражданска война ли трябва да опустоши България, за да се сетят крадците във властта, че кражбите им вече удрят немислимо дъно, пита Narod.bg?!

Най-скъпият път в света, документиран до момента, не е в пустинята на Дубай, нито в ледената пустош на Аляска – хунтата ГЕРБ се готви да лапне 1 млрд. и 300 млн. само за 28 километра от магистрала „Струма”!!!

Освен по показатели от коранаепидемията, България се изкачи на почетната стълбичка на медалистите с най-скъп асфалт.

28 километра (скоростен път, а не магистрала) ще струват 1 милиард и 87 милиона без ДДС и 1 милиард и 287 милиона лева с данъка, призна и разследващият журналист Григор Лилов.

Двата лота – участъка от пътя  през Кресненското дефиле, който е част от магистрала „Струма“, без обаче да са такива, излизат на цени между 36 и 46 млн. лв на километър. Без ДДС-то. С него сумите стават съответно 41.2 и 55.2 млн.

Средната за 28 километра обща дължина – 46 милиона на километър. Това са разчетите, след като вече са ясни победителите в търговете.

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) съобщи, че консорциумът ДЗЗД „АМ Струма – 3.2.2.“ печели. В обединението влизат „Главболгарстрой-Инфраструктурно строителство“ АД, „ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас“ АД (Португалия) и „Главболгарстрой Интернешънъл“ АД.

Реклама

Изпълнителят на източния обход на Кресна е избран по-рано – обединение начело с „Грома холд“.

Строителството на 28-те км през Кресненското дефиле ще продължи около 4 години и половина (1556 дни).

Високата цена за изграждането на скоростния път пък се обяснява от АПИ с многото съоръжения. По трасето ще има още 7 тунела и 20 виадукта с обща дължина от 11 км (40% от трасето) и 12 надлези и подлези.

В края на 2019 г. Еврокомисията отказа европейско финансиране за това строителство. .

За сравнение:

Най-дългият автомобилен тунел в света е Лердалският в Норвегия – с дължина 24.5 км, с четири изкуствени пещери в него (давам снимки) и струва около 125 млн. евро/км. (по 5.1 млн. евро на километър или по 10 млн. лева) Построен е за по-малко от 5 години, за колкото трябва да се построи обходът на Кресненското дефиле.

По брутен продукт Норвегия е в първата шестица в света, а заплатите – фантастични.  Норвегия е начело в класацията по индекс на човешкото развитие на ООН

Разликата спрямо стандарта на живот в България е около 8 пъти. Горе-долу с толкова е по-скъп българския път на километър спрямо норвежкият тунел на километър.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.